Thursday, July 17, 2014

SyuHanith Solemnization

Tanggal 10 Ogos 2013 bersamaan 3 Syawal 1434 merupakan tarikh bersejarah dalam hidup aku. Seorang lelaki yang hadir tanpa diduga dalam hidup setahun sebelumnya, telah mengangkat darjat si pendosa ini di tempat tertinggi menjadikan aku sebagai seorang isteri. 

Alhamdulillah, segalanya berjalan lancar except, yeah, my make up was totally disaster! 

Majlis akad nikah telah berlangsung di Masjid Intan Syafinaz pada jam... oh, I can't remember at what time the event started because I am so pissed off with my make up!

Konsentrasi masa tu totally distracted dengan perasaan geram dan tak puas hati pada si juru solek. Sepatutnya dah boleh feel nak nangis ke apa tapi dah tak boleh. Jadinya, masa husband akad nikah pun tak dengar sebab fikiran dah ke lain. Sekarang menyesal sebab terlalu emo sangat masa tu. Auntie flow is just another excuse for being irrational and too emotional. 

Abah sebagai wali yang juga telah menikahkan aku. Alhamdulillah, I am so thankful that both of them done it so well! 

Aku sah menjadi isteri kepada Mohamad Hanis Bin Yahaya a.k.a Incik Pensyarah dengan sekali lafaz. Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah.. \(^_^)/

Sama macam masa bertunang dulu, dah ditetapkan tema bagi setiap majlis yang akan berlangsung. Those yang pernah baca my entry on the engagement day tahu tema majlis tunang adalah Princess. Jadi segala-galanya serba-serbi warna pink. 

Untuk majlis nikah pula, I've chosen Arabian theme. Serba putih dan berniqab. Dan kenapa yang marah sangat pasal make-up tu sebab juru solek boleh letak eye shadow tanpa tone color or teknik smokey eyes but instead dia letak setempek warna hitam yang secara langsung menampakkan rupa seperti mayat yang ber-roh. pfffft!

Dan gambar di bawah telah selamat diedit supaya tidak jelas kelihatan rupa buruk tu. tehee!













2 comments:

  1. sangattt cantekkk!!!

    nanti sy nikah ponn nak pakai cmni.. hehe

    smoga kekal hingga ke jannah =)

    ReplyDelete
  2. thank you.. oh please do, and you'll look even prettier than me! ;)

    ReplyDelete