Skip to main content

the TRUE LOVE

I believe sume org ada impian and cita-cita sendiri kan? N so do I.. Setiap benda yg I buat, ada matlamat, ada tujuan dan ada sasaran.

Kalau bercinta, I nak cinta tu kekal.. Cinta tu x dikongsi. Tapi dalam dunia nie x ada yg kekal kan? Sakit pun akan hilang. Cinta pun sama... akan hilang.

Kalau I keja (based on experience keja part time. ngee~) I nak duit gaji yg I dpt tue halal. Keja I berkat.. Bukan g keja ngelat tapi hujung bulan jd yg plg awl kuar kan gaji. huhuhu..

Kalau I belajar, I nk capai yg terbaik. Sebab I gembira bila boleh buat Mama Abah bangga dgn I.. Dr dlu lg, I mmg nk sgt dpt Anugerah Dekan.. Dari zaman Diploma lg.. Tiap-tiap sem I mengharapkn dapat keputusan yg terbaik.. Tiap-tiap sem I berdoa supaya I dpt pointer yg tinggi.. Tiap-tiap kali exam I akan mnta Mama Abah doa kan I.. Usaha kan tangga kejayaan? Finally, I dpt gak. Yes, I got Dean List last semester. And I am proud of it. I proud of myself. Cos at last, impian I tercapai.. I nk sgt Mama Abah bangga dgn I.. This is for you Mama, Abah.. ♥

I tahu, I x perlu kan Anugerah Dekan  utk buat diorg bangga dgn I sebenarnya.. I tahu, diorg da cukup bangga dgn I sekarang... Though I tahu, diorg susah hati tgk I.. Abah, even die senyap x memberi komen bout my r/ship status.. But I know, deep inside.. Die terluka ngan apa yg menimpa anak perempuan tunggal dia.. Dia sakit bila tengok I sakit.. Dia marah bila I terluka.. I knew it. And that's why I keep smiling.. I cheer myself up everytime ngan diorg.. I xnk diorg sedih.. I xnk diorg risau.. Even though I've told 'em for a million times dat I'm OK, but they won't believe it. They won't. Cuz I anak tunggal pmpn diorg. X mungkin bila hati I terluka, diorg nk percaya bila I ckp, "I'm OK." I tahu, Mama pun sakit.. Sakit tengok I.. Susah hati tgk I.. I really wish that I could cepatkan masa.. I xnk lg diorg risau.. I nk diorg slalu happy.. Selagi ada diorg, I akan terus jd kuat.. Selagi ada diorg, I akan terus ke dpn.. Selagi ada diorg, I xkn penah menangis.. N selagi ada diorg, semua yg I buat is only for them.. =)


Finally, it's MINE! (^_*)


My classmate yg dpt DL gak.. wee~ :DD


Cik Eifa cayunk, my housemate merangkap classmate. *wink*


Congrats weih~ (^_^)


The theme is Black & White


Ehem. I love d kiss.. (p/s: sila jeles) :p

p/s: I bersyukur sgt sbb I masih ada diorg.. Suka Duka, diorg je yg akan faham.. N I sgt b'syukur, I still got d chance to make 'em happy. N I'll make sure, I akan terus buat diorg bangga dgn I. *wink*

pp/s: This is not d end. This is juz d beginning. :DD Byk lg impian yg I nk tunaikan. Juz wait.. :))

Comments

  1. listed in the dean list ? awww~ mesti rajin study ne kannn :D congratulations dear :)

    ReplyDelete
  2. ur parent sangat bangga dapat u..
    never forget them ... :)

    ReplyDelete
  3. tetiba je sedey bce n3 ni tatau nape..tekejut tgk status r'ship kt fb..n tgk fb syabil smlm ..pe3pn byk3 sbar n be strong k..

    ReplyDelete
  4. congrates gak tuk haqu..hakhak!!-tetiba
    (o.<)

    ReplyDelete
  5. yeah.. congrats to u too.. *wink*

    ReplyDelete
  6. syue.congratulation.i adore u.i m just crying when i read the whole text.hope syue sbr.;( (pjot)

    ReplyDelete
  7. thx pjot.. I'm doin gud dear.. Really. :)

    ReplyDelete
  8. hosh!!patik yg sbijik betik skadar mepek cik putri hatik!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

so-called-retis

Lemme be honest to you.. When I first heard word of retis, it's sounds so bizarre and gross to me. Feel so awkward to pronounce and in fact, I dun even know the meaning. ngeee~ 
I only know the meaning of retis when a friend used 'that' word in twitter and I was like, "retis what?"
So, he told me that retis means artist. 
"Oooooookay... understand." *but still, sounds so GROSS!!  >.<
Makanya, saya telah membuat pengenalan mengenai maksud retis sebelum memulakan perenggan. 
*Motif guna perkataan retis sebagai Tajuk (da cakap GROSS sgt)?? - Sebab nak update adik-adik yang kurang memahami (seperti saya) ngan perkataan-perkataan terkini lg trending. Kita belajar sama-sama ea. hahaha.. 
So, talking about retis/artist, someone has boosted me up in FB which had lead to the feelings of "seperti artis sangat" *pukes*

So, I asked him for what reason he called me 'insan popular'??  And it had dragged to the reply-comment session;
Then he ga…

10 Steps to do Self-Manicure

Since am no longer stay in KL, there's a lot of things that I need to compromise with maself; that I cannot have them in ma hometown. No more Nasi Ayam Penyet, no more Mamak at late night AND no more manicure and pedicure!! It scares me to hell when am imagine that ma nail will turn ugly without treatment.  >.<
One day, when I was with Mama in Guardian, I found set of nail polish which include buffing cream! Like OMG!!!! I can do my own manicure in home. Means, am now could saving up to rm70 for mani + pedi session.  It is much more worth it when u could do by ur own.  *wink*
Here are 10 easy steps for you to do self-manicure in home;

BTS: My Engagement Day

Aloha!!! 
I know it has been a while but here's a treat, Behind The Scenes (BTS) of my engagement day! ;)

22-12-12 is the date that I'm officially engaged to the man I wholeheartedly love, Incik Pensyarah. Alhamdulillah, the ceremony went so well; filled with the positive vibes, joy and incredible bond that everyone shares. 
Since pink is my favorite color (yeah, everyone knows that) I've came out with the idea of Princess theme. And of course, everything has to be in pink color! haha.. 
The Preparations

Canopies: Abah & Mama rented from Encik Razak - recommended by our relatives. Since it's an intimate ceremony attended by relatives and close friends, two canopies should be more than enough to accommodate about 200 people. It's a pyramid canopy with ceiling fan and decorated beautifully with pink-and-white scallop. 
Door Gifts: Mama wanted to give something meaningful and not to be wasted so, Yaasin is the best! Tapi takkan nk bagi Yaasin semata-mata right? Henc…